Prøv det gratis!

Prøv det gratis!

Her får du en smagsprøve på, hvordan Fortælletid fungerer i klasseværelset. Vi viser dig, hvordan du kan bruge videoen og læringsmaterialet i undervisningen. 

VIDEOEN

Videoen er det centrale element på Fortælletid. Her serverer en af vores dygtige fortællere alt fra kunsteventyr, digte og bibelske lignelser på skærmen. Nedenunder kan I se et udvalg af de over 400 historier der ligger på Fortælletid.dk.

L
o
a
d
i
n
g

LÆRINGSMATERIALET

Den kunstneriske snilde og det underholdende element er altså i top. Men selv den bedste fortælling er næppe tilstrækkelig i en undervisningssituation, hvis vi ikke sikrer faglig relevans og dybde.
Derfor har de erfarne undervisningskonsulenter i Systemisk-Consult designet inddragende og unikt læringsmateriale til brug i undervisningen. Læringsmaterialet er delt op i tre dele: Opgaveark til arbejde i undervisningen, PowerPoints til fælles diskussion af fortællingerne og inspiration til undervisningsforløb henvendt til lærerne.

ELEVARK TIL ARBEJDE I UNDERVISNINGEN

I læringsmaterialet kan du frit downloade opgaveark, som eleverne kan arbejde med i klassen. Der er både opgaver til før, mens og efter I har hørt historien. På den måde inviterer eleverne ind i fortællingens univers, når de fortolker, analyserer og reflekterer over videoens indhold.

POWERPOINTS TIL DISKUSSION I KLASSEN

Eleverne arbejder ikke kun individuelt eller i grupper med læringsmaterialet. Vi har også sørget for, at ligge op til en fælles diskussion i klassen. I læringsmaterialet finder læreren PowerPoints tilrettelagt til den fælles samtale omkring fortællingernes indhold.

LÆRERVEJLEDNING TIL INSPIRATION

Hvordan skal læreren bruge opgavearkene og PowerPoint-præsentationerne? Og hvilke dele af pensum henvender fortællingerne sig til, og hvordan opfylder de de læringsmål, som er sat for eleverne i det respektive fag og trin? Der er meget at holde øje med. Heldigvis har vi svaret på de spørgsmål i den lærervejledning, som følger med til hver eneste fortælling. Her kan læreren finde inspiration til hvordan, han eller hun kan integrere fortællingerne i sin egen undervisningsplan.